De meest gestelde vragen voorafgaand aan uw reis en tijdens uw reis inclusief antwoorden zijn hier te vinden. Staat uw vraag er niet tussen? Stel dan uw vraag via het contactformulier. Wij helpen u graag verder! 

FAQ - Veelgestelde vragen
- De tickets van de ferry zijn al geboekt, maar met het inpakken van mijn auto kom ik erachter dat deze toch hoger is dan de maximale hoogte waarvoor geboekt is (1,85/1,95/2 meter). Wat moet ik nu doen? Zijn hier extra kosten aan verbonden?
Als uw auto hoger is dan wat op het ticket aangegeven is, dient u het ticket te laten wijzigen. De wijzigingskosten verschillen per maatschappij maar kunnen oplopen tot € 77,- per wijziging. Daarnaast betaalt u de meerprijs voor een hogere auto. Dit verschilt per maatschappij en kan oplopen tot € 100,-. U kunt hiervoor contact met ons opnemen.
Als u het ticket niet laat wijzigen en bij de kade erop gokt dat het wel goed gaat komen, betaalt u de maximumprijs wat ze mogen rekenen. Ook is het dan niet zeker dat er plaats voor u is. Dit kan oplopen tot € 300,- per enkele reis.

- Ik heb mijn reis geboekt en betaald, maar moet door omstandigheden een dag later vertrekken. Kan dit nog gewijzigd worden in verband met de ferry? Wat worden hier de extra kosten van?
Ferrymaatschappijen zijn net zo flexibel als vliegtuigmaatschappijen. De annuleringskosten zijn 100% na boeking. De wijzigingskosten verschillen per maatschappij. Om te wijzigen betaalt u wijzigingskosten en de toeslag voor de boot die geldt voor een dag later of eerder vertrekken. Kijk goed na bij uw annulerings- en of reisverzekering welke kosten gedekt worden voor u besluit uw ferryticket om te boeken. Mocht u besluiten om uw vertrekdatum te veranderen, neem dan s.v.p. zo snel mogelijk contact met ons op.

- Wat zijn ongeveer de prijzen per binnenlandse ferry?
Voor de korte overtochten (15 - 20 min.) betaalt u gemiddeld € 15,- tot € 25,-. Gaat u voor een cruiseferry door bijvoorbeeld de Geirangerfjord ligt de prijs rond de € 85,-. Dit zijn prijzen gebaseerd op een auto met 2 personen.

- Mag ik met kortere overtochten in de auto blijven zitten?
Met korte binnenlandse ferry's mag u in de auto blijven zitten. Bij de korte oversteek van Denemarken naar Noorwegen wordt het autodek afgesloten en mag u niet in de auto blijven zitten.

- Hoeveel kilometer kunt u per dag ongeveer rijden?
De gemiddelde snelheid in Noorwegen ligt op 55 km/u. In Noorwegen kennen ze vooral 80 km en 60 km per uur wegen. Dit betekent dat u geen afstanden kunt afleggen zoals u dat gewend bent in Zuid-Europa. We houden voor Noorwegen maximaal 400 km per dag aan. Voor Zweden en Finland houden we 500 km per dag aan.

- Ik heb mijn reissom al betaald, kan ik mijn reisbescheiden eerder ontvangen?
De reisbescheiden worden uiterlijk 3 weken voor vertrek verstuurd. De reispapieren worden voor iedere klant op maat gemaakt en vervolgens wordt alles nog gecontroleerd. Op het moment dat we de reispapieren hier klaar hebben liggen en we zien dat uw betaling is binnen gekomen, worden de papieren meteen op de bus gedaan. We doen ons uiterste best om u de papieren zo snel mogelijk te versturen.

- Wat gebeurt er als ik te laat ben met het betalen van mijn reissom?
U krijgt een reminder van ons als u de 2e betaling niet heeft voldaan en de betalingstermijn is verstreken. We verzoeken u dan om het geld zo spoedig mogelijk over te maken. Zodra wij zien dat uw betaling is binnen gekomen gaan alsnog uw reisbescheiden op de bus.

- Ik heb een nieuwe auto gekocht en heb dus een nieuw kenteken, hoe geef ik dit door aan de ferry maatschappij?
Als u een nieuwe auto heeft gekocht moet dit bij een aantal maatschappijen worden doorgegeven en bij een aantal is dit niet nodig. Reist u met de Colorline, Stena Line of Finnlines dan verzoeken wij u om het gewijzigde kenteken door te geven aan ons, wij zullen dit in uw boeking aanpassen. Reist u met de Fjord Line dan kan het kenteken aan de kade worden gewijzigd tegen betaling van €4,-. Als u wilt dat het kenteken op voorhand wordt gewijzigd, kunt u het kenteken aan ons doorgeven en wijzigen wij dit voor u, de kosten bedragen dan €10,-.

- Ik heb een los blaadje van de Color Line/Fjord Line etc. ontvangen, moet ik mijn ticket zelf uitprinten of komt dit ticket nog?
Dit losse blaadje is uw ticket waarmee u kunt inchecken. Hierop staat uw boekingsnummer, naam en gegevens. U krijgt aan de kade uw boordkaart waarmee u uw hut in kan.

- Wat nou als ik pech krijg met mijn auto tijdens de vakantie? Moet ik dan zelf de hotels / huisjes omboeken?
Op het moment dat u pech krijgt onderweg en het ziet er naar uit dat u echt niet verder kan reizen verzoeken wij u om direct contact met ons op te nemen. Wij kunnen de accommodaties op de hoogte brengen van uw situatie en proberen om het een en ander om te boeken. Schakel ook direct uw verzekeringsmaatschappij in zodat zij eventueel kunnen helpen met de reparatie van uw auto of zodat zij vervangend vervoer kunnen regelen.

- Ik kom later dan 18:00 uur in onze accommodatie. Wie moet ik bellen?
In ons routeboekje staat bij elke accommodatie een adres en telefoonnummer. Wij willen graag dat u contact opneemt met de eigenaar.

- Wat kost het bedlinnen en de eindschoonmaak?
De kosten per persoon voor bedlinnen varieert per accommodatie, net als de prijs van de eindschoonmaak. Bij de meeste accommodaties staan de kosten vermeld onderaan de pagina. Gemiddeld zijn de kosten voor bedlinnen tussen de € 10,- en € 25,- per persoon per accommodatie, en de eindschoonmaak tussen de € 25,- en € 75,- per huisje.

- Wat moet ik meenemen aan beddengoed als ik dit niet huur?
Dekbedden zijn altijd 1 persoons. De matrassen variëren: soms zijn het 2 enkele matrassen naast elkaar, soms stapelbedden en soms een tweepersoonsbed. Indien u met 2 personen reist, raden wij aan om 2 enkele hoeslakens mee te nemen en 1 tweepersoons hoeslaken. Zo zit u altijd goed.

- Mag mijn hond mee op vakantie?
Wanneer u een hond op vakantie wilt meenemen, dient u dit altijd aan ons door te geven. Niet alle accommodaties staan honden toe en sommige accommodaties rekenen hier extra kosten voor. Wij kunnen een rondreis indien nodig voor u aanpassen, zodat de hond in alle accommodaties welkom is.

- Heeft u een meningsverschil met de eigenaar van een accommodatie?
Onze reizen worden met de uiterste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat het een of ander anders uitpakt dan u zich had voorgesteld. Heeft u een klacht dan bent u verplicht om direct contact op te nemen met de dienstverlener ter plaatse (bijvoorbeeld hoteleigenaar of huisjes eigenaar). Mocht diegene uw klacht niet naar volle tevredenheid kunnen verhelpen, neem dan direct contact met ons op. Tijdens kantooruren kunt u bellen met Cape Tracks telefoonnummer: 00318504010810.