Motorschip Kong Harald

Vernoemd naar de regerende vorst van Noorwegen

590 Passagiers Noorse Fjorden Motorschip
  • 590 Passagiers
  • Noorse Fjorden
  • Motorschip
Bekijk foto's

De huidige koning van Noorwegen, een ervaren zeeman, gaf zijn naam aan het schip. Vandaar motorschip Kong Harald. Hij is niet de enige bekende naam aan boord. Het café is vernoemd naar ontdekkingsreiziger Roald Amundsen en de beroemde Noorse poolpionier Fridtjof Nansen heeft z'n naam verleend aan de scheepsbar. Het schip is in 2016 gerenoveerd en heeft nu een modern interieur. Aan boord zijn 3 verschillende restaurants, de Multe bakkerij en ijssalon, een sauna en een fitnessruimte. Vanaf het zonnedek of de panorama lounge op het bovendek, heeft u een prachtig uitzicht op het spectaculair kustlandschap. 

Expeditieteam
Motorschip Kong Harald heeft een eigen Expeditieteam aan boord en dient als een universiteit op zee. Er worden interessante lezingen gegeven en de onderwerpen zijn afhankelijk van het seizoen en de wateren waarin we varen. Het expeditieteam organiseert dagelijks een lezingprogramma en avondbijeenkomsten. Het team probeert u ook kennis te laten maken met het begrip ‘friluftsliv’ (buitenleven), en gaat u ook aanmoedigen om deel te nemen aan diverse wandelingen en buitenactiviteiten tijdens de reis.

Technische gegevens
Gewicht: 11204 ton
Lengte 121,8 meter
Breedte 19,2 meter
Snelheid 18 knopen
Scheepswerf Volkswerft (Duitsland)
Capaciteit 590 passagiers, 498 bedden
Bouwjaar 1993, gerenoveerd in 2016
Autoplaatsen 12 (let op, minibusjes en campers zijn niet toegestaan)

Hutten aan boord
- Expeditie Suite (bevinden zich op het bovendek)
- Arctic Superior (2-persoons buitenhutten)
- Polar Inside (2- of 3-persoons binnenhutten)
- Polar Outside (2- of 3-persoons buitenhutten. Boven-, midden-, of benedendek)
Alle hutten beschikken over een badkamer met douche en toilet.

Sinds 2023 beschikken alle hutten op dek 2 en 3 over een eigen TV. Ook zijn de slaapbanken vervangen voor 2 losse, lage bedden (die niet meer ingeklapt kunnen worden). Boven deze bedden hangen 2 extra losse bedden die wel ingeklapt kunnen worden. Inmiddels is het schip geüpgraded naar een groener hybride schip met gloednieuwe motoren en een groot accupakket, waardoor het brandstofverbruik en de CO2-emissies met ongeveer 25% en de NOx-emissies met minstens 80% dalen.