Spitsbergen Noord

Spitsbergen Noord Willem Barentsz route, 8 dagen per zeilschip Noorderlicht

Zeilschip sv Noorderlicht Alkhornet Madgalenafjord Smeerenburg
  • Zeilschip
  • sv Noorderlicht
  • Alkhornet
  • Madgalenafjord
  • Smeerenburg
Bekijk foto's

De reisbeschrijving

Treed 11 dagen in de voetsporen van Willem Barentsz! Zeilreis Spitsbergen Zuid zal in het teken staan van de ontdekking van Spitsbergen door Willem Barentsz en het opmerkelijke aandeel dat Nederland hierop volgend in de geschiedenis van Spitsbergen heeft gehad. In het Isfjord neemt u een bezoek aan het, naar Willem Barentsz vernoemde, mijnwerkersdorpje Barentszburg en maakt u een landing bij de voormalige Nederlandse steenkoolmijn Rijpsburg. Gedurende de reis zal de expeditieleider meerdere lezingen aan u geven over de reis van Willem Barentsz naar Spitsbergen, de walvisvaart en de steenkoolwinning.

Een klein stukje geschiedenis
In het voorjaar van 1596 voer de Nederlandse zeevaarder en cartograaf Willem Barentsz met zijn bemanning uit op een derde expeditie om een noordelijke zeilroute naar China en Japan te zoeken. Op 17 juni 1596 stuitten zij op land dat compleet bedekt was met sneeuw en noemden het ‘het nieuwe land’. Op 24 juni 1596 wordt het land dat zij ontdekten uitgebreider genoemd en kreeg het land de naam ‘Spitsbergen’ naar de Spitse bergen die zij daar aantroffen. Door deze goed gedocumenteerde ontdekking van Spitsbergen, wordt aangenomen dat Willem Barentsz de ontdekker van Spitsbergen is. Samen met zijn bemanning bracht hij het noordwestelijke gedeelte van Spitsbergen in kaart en gaf enkele baaien een naam.

Route & activiteiten

De route van de reis tijdens de Spitsbergen Zuid wordt hieronder beschreven. De getoonde route is een indicatie. Het programma kan afwijken, afhankelijk van de lokale ijs- en weersomstandigheden, de beschikbaarheid van de landingsplaatsen en kansen om wilde dieren te zien. De uiteindelijke route wordt bepaald door de expeditieleider aan boord. Flexibiliteit is van essentieel belang voor deelnemers van expeditie reizen.

Het comfort is een basis vereiste aan boord van een historisch en traditioneel zeilschip. Belangrijke informatie wat betreft het zeilprogramma: De schepen zijn uitgerust met zeilen en deze worden onder goede condities regelmatig gebruikt (open zee, waterdiepte, goede omstandigheden wat betreft weer en wind en de beschikbare tijd). Dit wordt echter niet gegarandeerd. De kapitein beslist of er onder zeil of op de motor gevaren wordt. Er kan geen aandrijfmethode geclaimd worden. Wanneer er gezeild wordt, worden de zeilen gehanteerd door de bemanning en moeten passagiers de veiligheidsinstructies opvolgen.


Dag tot dag beschrijving

  • Expeditiereis met het Zeilschip Noorderlicht

    Zeilschip Noorderlicht

    Het ​Zeilschip Noorderlicht is geschikt voor zeilexpedities naar Spitsbergen en de Lofoten/Vesterålen. De tweemastschoener Noorderlicht is origineel gebouwd i ...

    Het ​Zeilschip Noorderlicht is geschikt voor zeilexpedities naar Spitsbergen en de Lofoten/Vesterålen. De tweemastschoener Noorderlicht is origineel gebouwd in 1910 in Flensburg. In 1991 is de boot door de huidige eigenaars gekocht en totaal gerenoveerd onder de regels van het 'Register Holland'. De stalen romp is aangepast aan ijsgang op zee. Op het onderdek heeft het schip een ruime salon en in het dekhuis is er een gezellige lounge is waar u kunt genieten van het comfort en de mooie uitzichten. Het schip heeft 4 douches (S) en 5 toiletten (T). Zeilen met de Noorderlicht is een fantastische ervaring en zorgt er voor dat u kunt genieten van de rust en de natuur. Ondanks het feit dat de bemanning gedurende de hele tocht zeilt en u door middel van zodiacs aan wal brengt, wordt er van de passagiers verwacht dat zij bereid zijn te helpen bij het zeilen. Als u het wilt, kunt u actief deelnemen aan het zeilprogramma, wachtlopen en leren te werken in een internationaal team van poolreizigers in de traditie van de 19e eeuwse ontdekkers. Er zijn maximaal 20 passagiers aan boord van diverse nationaliteiten waarbij de voertaal zal Engels zijn.

    Technische gegevens
    Lengte: 46 meter
    Breedte: 6,5 meter
    Diepgang: 3,2 meter
    IJsklasse: versterkte boeg
    Snelheid: 6 - 8 knopen
    Capaciteit: 20 passagiers
    Bouwjaar: 1910
    Hutten: 10
    Zodiacs: 1

    De hutten aan boord
    2-persoons binnenhutten (met stapelbed)
    Aantal: 10

    Vertoon meer

    Vlucht Amsterdam - Oslo - Longyearbyen

    Norge Reiser zoekt de voor u beste vliegmogelijkheid uit qua prijs en tijd. Wij kunnen de aansluitende vluchten naar alle bestemmingen voor u regelen, wij werken m ...

    Norge Reiser zoekt de voor u beste vliegmogelijkheid uit qua prijs en tijd. Wij kunnen de aansluitende vluchten naar alle bestemmingen voor u regelen, wij werken met de meeste luchtvaartmaatschappijen samen.

    Vliegtarief
    Het vliegtarief is een dagprijs, gebaseerd op de vluchttarieven zoals deze op de dag van boeking van toepassing zijn. Deze tarieven kunnen per dag veranderen, dus ook hoger worden. Dit is afhankelijk van het aantal geboekte passagiers. Bij boeking zullen we dan ook van de op dat moment geldende prijs uitgaan.

    Bagage
    De airlines hanteren verschillende regels omtrent ruim- en handbagage. Indien u uw eigen ski’s of huisdier mee wilt nemen dient u dit bij boeking aan ons door te geven. De kosten hiervoor zijn over het algemeen het gewicht van de mee te nemen extra’s voor de prijs van overbagage.

    Vluchtgegevens kunnen tussentijds wijzigen
    Het is zeer raadzaam om uw vluchtgegevens te controleren voordat u op reis gaat. De nieuwste informatie kunt u vinden op de websites van de diverse maatschappijen.

    Vertoon meer
  • Aankomst in Longyearbyen en inschepen

    U zult arriveren op het kleinschalige vliegveld van Longyearbyen, op zo’n 15 minuten rijden van het centrum van het gelijknamige dorpje. Longyearbyen is de grootste bewoonde nederzetting van Spitsbergen en het meest noordelijk bewoonde dorp met meer dan 1000 inwoners ter wereld. Als u in de gelegenheid bent, is het een absolute aanrader om het Svalbard museum te bezoeken. Hier kunt u zich alvast verdiepen in de geschiedenis van het eiland.

    Aan de zogenoemde ‘floating pier’ ligt het zeilschip Noorderlicht op u te wachten waar vanaf 16:00 uur ingescheept kan worden. Na een welkomstpraatje van de kapitein, zullen de trossen losgegooid worden en krijgt u een uitgebreide veiligheidsinstructie van de bemanning. Aansluitend zult u van een heerlijk 3-gangen diner aan boord genieten, terwijl het schip koers maakt richting de baai Trygghamna, waar geankerd zal worden voor de nacht.

    Longyearbyen

    De ‘hoofdstad' van Spitsbergen ligt aan de zuidoever van de Adventfjorden. Door het plaatsje stroomt de Longyearelva. De huizen liggen min of meer als een lint ...

    De ‘hoofdstad' van Spitsbergen ligt aan de zuidoever van de Adventfjorden. Door het plaatsje stroomt de Longyearelva. De huizen liggen min of meer als een lint langs deze beek, de wijk Nybyen aan de Vei 100 vormt het einde van Longyearbyen. Het dorpscentrum bevindt zich op 750 m van de kustlijn. Longyearbyen is slechts ongeveer 3,5 km lang en uiteraard niet dicht bebouwd. Het plaatsje ligt in een dal met de rug naar de 1050 m hoge Nordenskioldfjellet. Longyearbyen is als veel noordelijke nederzettingen: klein en de uitdaging ligt vooral buiten het dorp.

    Museum
    Een bezoek aan het Svalbard Museum is zeker de moeite waard. Het heeft een interessante collectie over de poolgebieden, de geschiedenis van Spitsbergen, de mijnbouwindustrie en de pool expedities.

    Vertoon meer
  • Zeevogelklif Alkhornet

    Na het ontbijt brengt u een bezoek aan Trygghamna, waar u de oudste sporen van menselijke activiteiten in Spitsbergen vindt. In de 17e eeuw werd deze baai vaak bezocht door walvisvaarders om de traanolie uit het spek van de Groenlandse walvis te koken.

    Hiervandaan wandelt u naar de 428-meter hoge klif Alkhornet. Nadat iedereen weer veilig aan boord is zullen, als de wind gunstig is, de zeilen gehesen worden richting de zeestraat Forlandsundet. Deze prachtige zeestraat is gelegen tussen het hoofdeiland Spitsbergen en het eiland Prins Karls Forlandet. Het eiland Prins Karls Forlandet was, met zijn 1084 meter hoge berg Monacofjellet, één van de eerste delen, misschien zelfs wel het eerste land, dat door Willem Barentsz gezien werd in 1596. Bij de baai Grimaldibukta wordt er een ankerplekje voor de nacht gevonden. Bij Murraypynten wordt gehoopt op een landing waar u de hier vaak aanwezige walruskolonies van dichtbij kunt bewonderen.

    Alkhornet, Spitsbergen Svalbard

    Alkhornet is een grote klif van zo'n 428 meter hoog. De kliffen zijn samengesteld uit metamorfoserend carbonaatgesteente, meer dan een miljard jaar oud! ...
    Alkhornet is een grote klif van zo'n 428 meter hoog. De kliffen zijn samengesteld uit metamorfoserend carbonaatgesteente, meer dan een miljard jaar oud! Er broeden hier tienduizenden zeevogels die onderaan de klif voor voedingsstoffen zorgen. Die voedingsstoffen zorgen weer voor een vruchtbare grond en dus weelderig begroeide toendra. Hierdoor is er een graasgebied voor rendieren, zijn er broedplaatsen voor ganzen en schuilplaatsen voor poolvossen. 

    Vertoon meer

    Prins Karls Forland

    Het langgerekte eiland Prins Karls Forland wordt door de zeestraat Forlandsundet gescheiden van het hoofdeiland Spitsbergen. Door lastig te bevaren water ...

    Het langgerekte eiland Prins Karls Forland wordt door de zeestraat Forlandsundet gescheiden van het hoofdeiland Spitsbergen. Door lastig te bevaren water was deze zeestraat de schrik voor veel walvisvaarders. Alleen kleinere schepen kunnen de zeepassage nemen. Van het zuidpunt (Salpynten) tot het noordpunt (Fuglehuken) van het eiland is de afstand 86 km en de breedte is maximaal 11 km. Zijn steile kusten, hoge bergen tot maximaal 1081 m (hoogste berg: Monacofjellet) en de gletsjers aan de oostzijde maken Prins Karls Forland tot een betoverend mooi eiland. Verder is er de vlakte Forlandsletta, die de bergen Persiskammen en Methuenfjellet in het zuiden met elkaar verbindt.

    Vertoon meer
  • Fuglehuken en Magdalenafjord

    In de ochtend vertlaat u de Grimaldibukta om verder in noordelijke richting te varen in de Forlandsundet. Het noordelijke gedeelte van de zeestraat is historisch gezien altijd een schrik geweest voor veel walvisvaarders, door de zandbank Forlandsrevet. Willem Barentsz noemde dit noordelijke deel de ‘Forlandsundet Keerwyck’, omdat zij bij de zandbank moesten keren voor de ondiepte. Vergeet niet hier ondertussen goed uit te kijken naar grote groepen walrussen die veelal bij Sarstangen en Poolepynten te vinden zijn.

    Na uw wandeling vaart het schip verder in Noordelijke richting naar de adembenemende blauwgroene baai van het Magdalenafjord, één van de meest indrukwekkende fjorden van Spitsbergen. Dit fjord aan de noordwest hoek van Spitsbergen werd voor het eerst ontdekt en benoemd door Willem Barentsz.

    Magdalenafjord

    De Magdalenafjord is een van de meest betoverende plekken van Spitsbergen. Het landschap is adembenemend. Het is er ruig en spits. Vier prachti ...

    De Magdalenafjord is een van de meest betoverende plekken van Spitsbergen. Het landschap is adembenemend. Het is er ruig en spits. Vier prachtige gletsjers komen uit in de fjord: de Gullybreen, Waggonwaybreen, Miethebreen en Brokebreen. Verder ziet u hier veel verschillende soorten planten en kunt u genieten van de details van het adembenemende landschap of van de gestrande ijsschotsen. 

    Vertoon meer
  • Centrum van Nederlandse walvisvaart

    Wanneer het schip verder naar het noorden vaart, stuit u op het eiland Amsterdamøya, waar u een goed inzicht kunt krijgen in de 17e -eeuwse walvisvaart. Hier bevindt zich Smeerenburg, een voormalig nederzetting van Nederlandse walvisvaarders die in de periode van 1617 – 1646 uitgroeide tot het centrum van de Nederlandse walvisvaart.

    Na de landing zult u een uitgebreide lezing krijgen over de walvisvaart in Smeerenburg en zal het schip zich verplaatsen naar Sallyhamna waar er een ankerplekje gezocht wordt voor de nacht. In dit gebied vol ondieptes worden vaak ijsberen gesignaleerd, dus houd de verrekijker bij de hand!

    Smeerenburg, Amsterdamøya - Spitsbergen

    De vlakke landtong aan de oostzijde van Amsterdamøya heet Smeerenburg. Van een afstand is het s ...
    De vlakke landtong aan de oostzijde van Amsterdamøya heet Smeerenburg. Van een afstand is het slechts een saaie zandvlakte waar niets te beleven is. Ooit was dit het centrum van de Nederlandse walvisvaart. Hier werden in de zomer walvissen verwerkt. Hier en daar zijn er nog schamele resten van traanovens, bewoning en graven te vinden. De woon- en werkomstandigheden op de landtong waren toen verre van ideaal.
    Vertoon meer
  • De Zeeuwsche uitkijck

    Vandaag is een landing gepland in de buurt van Ytre Norkskøya, waar u hopelijk aan land kunt gaan bij de zogenaamde ‘Zeeuwsche Uitkijck’. Hier bouwden in 1617 Zeeuwse walvisvaarders een traankokerij en konden ze vanaf het hoogste punt van het eiland een goede uitkijk over zee houden naar walvissen. U kunt hier de historische route naar de 150 meter hoge top van het eiland, de Utkiken, volgen. Wanneer u weer in zuidelijke richting naar Virgohamna vaart, kunt u goed aanschouwen waarom Willem Barentsz de naam Spitsbergen heeft gebruikt voor het land dat hij ontdekte.

    Het doel is Virgohamna te bereiken, waar op het Deenseiland een Harlinger traankokerij te vinden is. Nog altijd zijn de restanten van de traanovens, bijhorende gebouwen en enkele graven uit de periode van de walvisvaart zichtbaar.

    Ytre Norskøya

    Het kleine eiland Ytre Norskøya van ongeveer 1 km² ligt in het noordwesten van Spitsbergen. Op het eiland bevindt zich een heuvel van 141m hoog, ...

    Het kleine eiland Ytre Norskøya van ongeveer 1 km² ligt in het noordwesten van Spitsbergen. Op het eiland bevindt zich een heuvel van 141m hoog, die de Zeeuwen in het verleden gebruikten als uitzichtpost voor walvissen en andere waarnemingen. Daarom noemt men dit punt ook Zeeuwsche Uytkyck. De Zeeuwen vestigden op dit eiland in 1617 traankokerijen. Tegen de helling van de heuvel bevinden zich bijna tweehonderd graven uit de 17e eeuw waarin walvisvaarders zijn begraven.

    Vanaf de heuvel is het geregeld mogelijk om de grens van het pakijs te zien. Het uitzicht is prachtig. In de verte kan men onder andere Amsterdamøya (westelijke richting) en Reinsdyrflya (oostelijke richting) zien liggen. Ytre betekent ‘buiten’, Norskøya betekent ‘Noors eiland’.

    Vertoon meer
  • Kongs- en Krossfjorden

    Mogelijk wordt een landing georganiseerd op het schiereiland Blomstrandhalvøya, waar bij Ny London de overblijfselen van een marmermijn te zien zijn. Vanaf deze locatie heeft u een prachtig uitzicht op de Tre Kroner, de drie kenmerkende bergpieken die door de ijskap heen prijken.

    Een alternatief bij slechte weersomstandigheden is een bezoek aan het voormalige mijnwerkersstadje Ny Alesund. Ny Alesund is ’s werelds meest noordelijke nederzetting en hedendaags een gerenommeerd poolonderzoekscentrum. Zij gebruiken hier een aantal gebouwen als poolstation, waar onderzoek verricht wordt naar brandganzen en klimaatverandering.

    Kongsfjorden

    De Kongsfjorden is een toeristische trekpleister. De 22 km lange fjord is over het algemeen gemakkelijk toegankelijk. De Nederlanders noemden de fjord ...

    De Kongsfjorden is een toeristische trekpleister. De 22 km lange fjord is over het algemeen gemakkelijk toegankelijk. De Nederlanders noemden de fjord aanvankelijk in de 17e eeuw Engelse Baay vanwege de Britse bedrijvigheid hier. Landschappelijk is het één van de mooiste plekken van de archipel. De gletsjer Kongsbreen grenst op magnifieke wijze aan zee. 

    Vertoon meer

    Krossfjorden

    De Krossfjorden heeft een landschappelijke schoonheid. De Lilliehöökbreen en de Fjortende Julibreen (Gletsjer van 14 Juli, genoemd naar de nationale f ...
    De Krossfjorden heeft een landschappelijke schoonheid. De Lilliehöökbreen en de Fjortende Julibreen (Gletsjer van 14 Juli, genoemd naar de nationale feestdag van Frankrijk) zijn prachtig. Voor de Lilliehöökbreen drijven geregeld afgebrokkelde stukken ijs. Deze gletsjer ligt achter in de Lilliehöökfjorden, een zijtak van de Krossfjorden. Het is een 25 km lange gletsjer, die eigenlijk via de Staxrudfonna en Raudfjordbreen doorloopt naar de Raudforden, de noordkust van Vestspitsbergen.

    De Krossfjorden, dat in het verleden door Nederlanders 'Kruys sond' werd genoemd, heeft een lengte van bijna 30 km. Bij de Fjortende Julibreen bevinden zich vogelrijke kliffen, waaronder de drieteenmeeuwen en dikbekzeekoeten broeden. Onder aan de kliffen zijn de hellingen groen van de guano. Hier bloeien verschillende soorten kleurrijke planten.
    Vertoon meer

    Ny Ålesund

    Het onderzoeksdorp Ny Ålesund ligt op de zuidoever van de Kongsfjorden in een prachtige omgeving met mooie vergezichten. In dit we ...
    Het onderzoeksdorp Ny Ålesund ligt op de zuidoever van de Kongsfjorden in een prachtige omgeving met mooie vergezichten. In dit wetenschappelijk dorp, de meest noordelijke bewoonde nederzetting in Spitsbergen en wellicht in de wereld op 79°NB, huist een smeltkroes aan wetenschappers van allerlei nationaliteiten. In deze nederzetting verdienen een heleboel voorwerpen en activiteiten het predikaat ‘meest noordelijk ter wereld'.
    Vertoon meer
  • Spookstadje in Sovjetstijl

    Met een mogelijke tussenstop in de beschutte en harmonieuze baai van het St. Johnsfjord, zult u de komende dagen terug in zuidelijke richting varen, richting het Isfjord. Afhankelijk van de mogelijkheid om een havenplek te reserveren in Barentszburg, zeilt het schip richting deze Russische mijnnederzetting.

    ’s Avonds kunt u op eigen gelegenheid, samen met een gedeelte van de bemanning van de Noorderlicht, in één van de lokale kroegen van de lokaal gestookte biertjes en andere Russische versnaperingen genieten.

    Barentszburg

    Barentszburg is een Russische mijnnederzetting aan de oostzijde van de Grønfjorden. De Sovjetperiode heeft zijn sporen achtergelat ...

    Barentszburg is een Russische mijnnederzetting aan de oostzijde van de Grønfjorden. De Sovjetperiode heeft zijn sporen achtergelaten: het levensgrote borstbeeld van Lenin, aanplakborden met foto's van Arbeiders van het Jaar, euforische kleurrijke afbeeldingen op de gebouwen. Een grote rode ster torent boven Barentszburg uit en in het wit is met grote letters in het Russisch aangegeven: "Vrede op aarde". De kolencentrale, gestookt op steenkool uit de eigen grond, wekt elektriciteit op voor de mijnbouw en verwarming van de huizen. 

    Vertoon meer
  • Nederlandse steenkoolmijn Rijpsburg

    In de ochtend maakt u een korte wandeling door Barentszburg waar de expeditieleider u de bezienswaardigheden van het mijndorpje laat zien. Vanaf de kade zult u eerst zo’n 140 houten treden moeten beklimmen voordat u in de hoofdstraat uitkomt. Hier zult u zien dat de Sovjetperiode zijn sporen heeft nagelaten.

    Als het weer het toelaat, zult u de rest van de dag spenderen door al zeilend Borebukta te bereiken. Er wordt geprobeerd zo dicht mogelijk bij het noordwestelijke uiteinde te komen om een kijkje te nemen bij het steile gletsjerfront van de Borebreen. Vervolgens vaart het schip verder naar de westzijde van de baai, dichtbij de Nansenbreen, waar het schip in de nacht verblijft.

    Barentszburg

    Barentszburg is een Russische mijnnederzetting aan de oostzijde van de Grønfjorden. De Sovjetperiode heeft zijn sporen achtergelat ...

    Barentszburg is een Russische mijnnederzetting aan de oostzijde van de Grønfjorden. De Sovjetperiode heeft zijn sporen achtergelaten: het levensgrote borstbeeld van Lenin, aanplakborden met foto's van Arbeiders van het Jaar, euforische kleurrijke afbeeldingen op de gebouwen. Een grote rode ster torent boven Barentszburg uit en in het wit is met grote letters in het Russisch aangegeven: "Vrede op aarde". De kolencentrale, gestookt op steenkool uit de eigen grond, wekt elektriciteit op voor de mijnbouw en verwarming van de huizen. 

    Vertoon meer
  • Terug naar Longyearbyen

    In de ochtend wordt een landing georganiseerd bij de kaap Bohemanflya. Ook hier vindt u een stukje Nederlandse geschiedenis door de voormalige Nederlandse mijn in Rijpsburg. Deze werd in 1920 door de Nederlanders gebouwd met hutten voor het delven van steenkool.

    Als de weersomstandigheden het toelaten, zult u de rest van de dag spenderen door terug te zeilen naar Longyearbyen. Bij aankomst in het Arctische dorpje, kunt u genieten van wat vrije tijd om de laatste souvenirs te kopen of gewoon een wandeling te maken.

    Op de laatste dag is er een einde gekomen aan het avontuur door het Arctische landschap van Spitsbergen. Na een goed en voedzaam ontbijt, wordt u vriendelijk verzocht om uiterlijk 09:00 uur van boord te gaan.

    Longyearbyen

    De ‘hoofdstad' van Spitsbergen ligt aan de zuidoever van de Adventfjorden. Door het plaatsje stroomt de Longyearelva. De huizen liggen min of meer als een lint ...

    De ‘hoofdstad' van Spitsbergen ligt aan de zuidoever van de Adventfjorden. Door het plaatsje stroomt de Longyearelva. De huizen liggen min of meer als een lint langs deze beek, de wijk Nybyen aan de Vei 100 vormt het einde van Longyearbyen. Het dorpscentrum bevindt zich op 750 m van de kustlijn. Longyearbyen is slechts ongeveer 3,5 km lang en uiteraard niet dicht bebouwd. Het plaatsje ligt in een dal met de rug naar de 1050 m hoge Nordenskioldfjellet. Longyearbyen is als veel noordelijke nederzettingen: klein en de uitdaging ligt vooral buiten het dorp.

    Museum
    Een bezoek aan het Svalbard Museum is zeker de moeite waard. Het heeft een interessante collectie over de poolgebieden, de geschiedenis van Spitsbergen, de mijnbouwindustrie en de pool expedities.

    Vertoon meer

    Vlucht Longyearbyen - Oslo - Amsterdam

    Norge Reiser zoekt de voor u beste vliegmogelijkheid uit qua prijs en tijd. Wij kunnen de aansluitende vluchten naar alle bestemmingen voor u regelen, wij werk ...

    Norge Reiser zoekt de voor u beste vliegmogelijkheid uit qua prijs en tijd. Wij kunnen de aansluitende vluchten naar alle bestemmingen voor u regelen, wij werken met de meeste luchtvaartmaatschappijen samen.

    Vliegtarief
    Het vliegtarief is een dagprijs, gebaseerd op de vluchttarieven zoals deze op de dag van boeking van toepassing zijn. Deze tarieven kunnen per dag veranderen, dus ook hoger worden. Dit is afhankelijk van het aantal geboekte passagiers. Bij boeking zullen we dan ook van de op dat moment geldende prijs uitgaan.

    Bagage
    De airlines hanteren verschillende regels omtrent ruim- en handbagage. Indien u uw eigen ski’s of huisdier mee wilt nemen dient u dit bij boeking aan ons door te geven. De kosten hiervoor zijn over het algemeen het gewicht van de mee te nemen extra’s voor de prijs van overbagage.

    Vluchtgegevens kunnen tussentijds wijzigen
    Het is zeer raadzaam om uw vluchtgegevens te controleren voordat u op reis gaat. De nieuwste informatie kunt u vinden op de websites van de diverse maatschappijen.

    Vertoon meer

Prijzen

Vanafprijs per persoon 4 - 14 jun 2022 14 - 24 jun 2022 25 jun - 5 jul 2022
2-persoons binnenhut € 3.600 € 3.600 € 3.600
Voorwaarden Ocean Wide
Oceanwide Expeditions heeft het recht om de afgesproken prijs te verhogen als zij te maken krijgen met onvoorziene prijsstijgingen (van bijvoorbeeld wisselkoersen, aanbieders van accommodaties, luchtvaartmaatschappijen, belastingen, havengelden en brandstofprijzen) die invloed hebben op de kosten van de reis. Als een prijsverhoging door Oceanwide Expeditions noodzakelijk wordt geacht, zijn zij verplicht om de betrokken klanten hierover schriftelijk te informeren, uiterlijk 60 dagen voor voor de vertrekdatum van de reis. Prijsverhogingen binnen 60 dagen voor de afvaartdatum zijn niet toegestaan. Als de prijsstijging hoger is dan 5% van uw totale reissom, heeft u het recht om uw reis kosteloos te annuleren.

Inclusief & Exclusief

Inclusief
De reis aan boord zoals aangegeven in de reisbeschrijving
Alle maaltijden aan boord gedurende de reis, inclusief snacks, koffie en thee
Alle Zodiac cruises, excursies aan wal en groepsactiviteiten gedurende de reis
Alle lezingen en presentaties aan boord gegeven door het ervaren expeditie team
Gebruik van sneeuwschoenen
Diverse havengelden en belastingen tijdens de reis aan boord
AECO toeslagen en overheidsbelastingen
Uitgebreide reisbeschrijving van Norge Reiser

Exclusief
- Vliegtickets, hetzij op lijn- of chartervluchten (tenzij anders aangegeven)
- Arrangementen voor en na de reis aan boord
- Paspoort- en visumkosten
- Aankomst- en vertrek belastingen
- Maaltijden aan wal
- Bagage-, annulerings- en persoonlijke verzekeringen (dit wordt sterk aanbevolen)
- Alle verdere uitgaven van persoonlijke aard, zoals extra bagagekosten, gebruik van de bar, telecommunicatie en wasserij
- De gebruikelijke fooi aan het eind van de reis voor stewards en ander personeel aan boord (richtlijnen zullen worden verstrekt)