Trollhøe

Bekijk foto's

Trollhøe (1372 moh) ligt tussen Tesse en Lemonsjø in de gemeente Vågå. De wandeling is relatief eenvoudig en geschikt voor iedereen in zowel de zomer als de winter. Bovenaan is een uitzichtpunt met een schijf die 39 punten laat zien inclusief afstand en hoogtemeters. Het uitzicht vanaf de top is adembenemend en omvat 3 nationale parken; Jotunheimen in het westen, Rondane in het oosten en Dovre in het noorden.

Bestemming: Jotunheimen
Seizoen: hele jaar
Afstand: 7 kilometer
Hoogtemeters: 500 meter
Duur: 3-5 uur
Moeilijkheidsgraad: gemiddeld

De route:

In de zomer start de route vanaf Lemonsjø Fjellstue & Hyttegrend (863 meter boven de zeespiegel). Het pad brengt u naar Kalven Seter voordat u verder bergopwaarts gaat richting Geithøe. Nu start het zwaardere deel van de wandeling waarbij geadviseerd wordt om regelmatig een pauze te houden en te genieten van het snel veranderende uitzicht.

Vanaf Geithøe loopt het pad geleidelijk richting de Kalvdalenkloof waar de paden vanuit Lemonsjø en Randsverk samenkomen. Nadat u het plateau bent overgestoken heeft u een verbluffend uitzicht over het meer van Tesse. Het pad maakt een bocht naar rechts en daar zult u het laatste, enigszins steile, stuk naar boven volgen. De pas is goed gemarkeerd en gemakkelijk te vinden.

Vanaf Trollhøe zijn er verschillende afdalingsmogelijkheden:
- dezelfde route als omhoog, terug naar Lemonsjø
- afdalen naar Randsverk
- afdalen via Hesthaugjern. Let op, dit pad is niet gemarkeerd

In de winter is Trollhøe ook toegankelijk per langlaufski of met sneeuwschoenen.

Bovenstaande is opgenomen in de volgende reizen

Groepsreis Zuid-Noorwegen

Noorwegen ontdekken, maar geen geschikt reisgezelschap? Dan biedt deze groepsreis highlights Noorwegen uitkomst!

• Trollstigen
  • Geiranger
  • Sognefjord
  • Jotunheimen
  • Rondane
  • 10 dagen